תוכניות דרך הכדור

העצמה ופריצת גבולות בקרב התלמידים, היכולת להביא את הדרך האישית שלהם לידי ביטוי

תוכניות דרך הכדור

העצמה ופריצת גבולות בקרב התלמידים, היכולת להביא את הדרך האישית שלהם לידי ביטוי

הכדור בידיים שלי

תוכנית "הכדור בידיים שלי" כוללת 12 מפגשים, שמטרתם להקנות לתלמידים מושגי יסוד ומיומנויות בסיסיות לפיתוח תודעת צמיחה ושיפור אישי. במהלך התוכנית, התלמידים רוכשים מיומנויות חיים חשובות כמו מודעות עצמית, משמעת עצמית, לקיחת אחריות, התמודדות עם כישלונות, חשיבה יצירתית ותקשורת בין-אישית מכבדת. בנוסף, התוכנית מחזקת את יכולתם לתפקד בצוות, לשחק כקבוצה ולפתח "סגנון משחק" ייחודי לכל אחד מהם. המפגשים משלבים בין פעילויות עיוניות לחווייתיות (פיזיות, רגשיות וקוגניטיביות). בסיום התוכנית, מציג כל תלמיד את הכלים והתובנות שרכש, עם דוגמאות מחייו. התוכנית משפיעה ישירות על האקלים והתרבות הבית-ספרית.

כוחו של הרגל (סולם ההגשמה)

תוכנית "כוחו של הרגל" מובילה את התלמידים במסע מרגש לשינוי ושיפור הרגלים. החל מהגדרת הרגלים מועילים ולא מועילים, דרך שלבי הצבת היעדים, חיזוק האמונה העצמית, בניית תוכנית פעולה, התנסות, אימון ושיפור מתמיד. התוכנית מקנה כלים להתמודד עם האתגרים שבתהליך שינוי ההרגלים. התוכנית מעצימה את תודעת הצמיחה של התלמידים, מפתחת בהם אמונה ויכולת לרכוש הרגלים טובים, ומסייעת להם להיות לומדים עצמאיים ומודעים לעצמם ולהרגלים המנחים אותם – בבית הספר, בבית ובחברה.

שלושה עשר מי יודע

תוכנית "שלושה עשר מי יודע – שנת מצווה" מעצימה ומפתחת את תודעת הצמיחה של בני ובנות מצווה, ומעניקה להם ערכים וכלים חיוניים בשלב המעבר מהילדות לבגרות. התוכנית יוצרת קשר אישי ומשמעותי עם המורשת היהודית ועם התרבות הישראלית, תוך עיון מעשיר בארון הספרים היהודי, שמחבר את התלמידים לשורשיהם ולערכים המשותפים של העם היהודי בעבר ובהווה.

נקודת מפנה – מלומדים למדים

תוכנית "נקודת מפנה – מלומדים למדים" היא תוכנית בת 16 שעות, המועברת בחצאי כיתות, ומורכבת מ-8 מפגשים בני שעתיים או 4 מפגשים בני 4 שעות. המעבר מהתיכון לצבא מהווה עבור בוגרי בית הספר הזדמנות לצמיחה והתפתחות. התוכנית מעניקה לתלמידים כלים לפיתוח מודעות ומשמעת עצמית, החיוניים להתמודדות עם המעבר. כמתודה תהליכית, היא מתמקדת בבניית יכולות קוגניטיביות ורגשיות להתמודדות עם שינויים ואתגרים, ובחיזוק הרגלים תומכים. דרך פיתוח נקודת מבט מגוונת וניתוח רגשות, התלמידים מקבלים כלים להתמודד עם מציאות מורכבת ומשתנה ולהפוך אותה להזדמנות לצמיחה והתפתחות אישית.

סדנת תודעת צמיחה​

בסדנה זו, רוכשים הצוותים החינוכיים פרקטיקות הוראה מתקדמות לפיתוח תודעת צמיחה, לפיתוח דפוס חשיבה מתפתח ולחיזוק מוטיבציה בקרב תלמידים. בסדנה חווייתית ומעשירה, הצוותים נחשפים לשיטות הוראה חדשניות המבוססות על מחקר הנוירופלסטיות של המוח ועל היכולת לשנות הרגלי חשיבה ופעולה, ומתרגלים דרכים יצירתיות לשיפור המוטיבציה והתשוקה ללמידה בקרב תלמידיהם. באמצעות דיונים, משחקי תפקידים ותרגולים, המשתתפים מפתחים תובנות אישיות על תודעת הצמיחה שלהם ולומדים כיצד לשלב אותה בעבודתם היומיומית. הסדנה מתקיימת במגוון פורמטים – החל ממפגש קצר של שעתיים ועד לסדרת מפגשים מעמיקים – ומאפשרת לכל מוסד חינוכי לבחור את הפורמט המתאים ביותר לצרכיו.

שלושה חברים יצאו לדרך

שלושה חברי ילדות מחליטים בגיל 54 להגשים חלום ולטפס על הר הקילימנג'רו שבטנזניה, אפריקה. ההרצאה מתארת את תהליך ההכנות, החוויות, האתגרים ובייחוד את מה שההר לימד את שלושת החברים. סיפור המסע מהווה מטאפורה לאתגרים המגוונים העומדים בפנינו בחיים – חלומות ומטרות שאנחנו רוצים להגשים. האם הצליחו לכבוש את פסגת ההר? כיצד התמודדו עם הקשיים בדרך? בהרצאה, התלמידים לומדים על משמעות החברות, על תועלתן של הכנות מוקדמות, על אחריות אישית וקבוצתית, על דבקות במטרה, ועל ערכי הרוח והנחישות שבאים לידי ביטוי גם במצבים מאתגרים. מטרת ההרצאה היא להראות לתלמידים כיצד להציב חלום, לתכנן מטרות, להתמודד עם קשיים ולהשיג את היעדים.

דילוג לתוכן