תוכניות העשרה לבתי‑ספר: פיתוח צמיחה לילדים ובני נוער
הכדור בידיים שלי
- תוכנית מס' 54071 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לבתי ספר יסודיים ולחטיבות ביניים
- 15 מפגשים שבועיים בחצאי כיתות
- המפגשים נערכים בכיתה ובמגרש הספורט
תוכנית לפיתוח תודעת צמיחה ומיקוד שליטה פנימי
תוכנית בת 15 מפגשים חווייתיים, בכיתה ובמגרש, המזמינה את התלמידים למסע אישי שבמהלכו הם נחשפים למושגי יסוד בתודעת צמיחה, ומקבלים כלים מעשיים לשיפור מודעות עצמית והתמודדות עם אתגרים.
איזה נמרה אני בוחר להיות?
דרך סיפורן של שתי נמרות, ג'ונה, שחיה בטבע, לעומת נומה שבגן החיות – בוחנים המשתתפים שאלה פשוטה אך עמוקה: האם אני לוקח אחריות על חיי – או מחכה שיחליטו עבורי.
במהלך התוכנית, המשתתפים לומדים לבחור, להתמיד, ולהתמודד עם כישלון כהזדמנות לצמיחה. כל מפגש משלב פעילות חווייתית עם חשיבה רפלקטיבית, ומטפח עבודת צוות, תקשורת מכבדת, חוסן אישי ותחושת מסוגלות.
בסיום, מציג כל תלמיד את התובנות שצבר, ויוצא לדרך עם ראייה מחודשת ו"ארגז כלים" אישי להצלחה – בבית הספר ובחיים.
לתוכנית השפעה משמעותית על האקלים הכיתתי והתרבות הבית-ספרית.
כוחו של הרגל (סולם ההגשמה)
- תוכנית מס' 43861 בגפ"ן
- מיועד לבתי ספר יסודיים, לחטיבות הביניים והתיכון
- 12 מפגשים שבועיים בחצאי כיתות
- המפגשים נערכים בכיתה ובמגרש הספורט
האם ההרגלים שלי היום תואמים את מי שאני רוצה להיות מחר?
במהלך 12 מפגשים חווייתיים, לומדים התלמידים מודל פשוט ורב עוצמה לרכישת הרגלים ולהבנת ההשפעה הקריטית שלהם על החיים. הדרך בה הרגלים נוצרים, מה מחזק אותם ואיך ניתן לשנותם.
באמצעות פעילות מגוונת הכוללת משחקים, סרטונים, דיונים ותרגילים, מפתחים התלמידים מודעות עצמית ותחושת מסוגלות, תוך למידה כיצד ניתן לבנות ולהטמיע הרגלים חיוביים ולשחרר הרגלים מעכבים.
בבסיס התהליך עומדת ההבנה של מבנה ההרגל: סימן – חשק – תגובה – תגמול, לצד התבוננות בהרגלים שלי שבשגרת היומיום וכלים מעשיים להבחנה בין הרגלים מועילים ובין כאלו שמעכבים.
התוכנית מבוססת על עקרונות הפסיכולוגיה ההתנהגותית ובנויה כתהליך אישי וקבוצתי. במהלך המפגשים מתנסים התלמידים במשחקי תפקידים, פעילות חברתית ושיח מעמיק, בוחרים לעצמם הרגל ובונים בהדרגה ארגז כלים ליצירת שינוי מתוך בחירה, אחריות והתמדה.
שלושה עשר מי יודע
- תוכנית מס' 54073 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות ו' ו-ז' (אך אינה מוגבלת לכיתות אלו)
- נערכת בחצאי כיתות
- תוכנית בת 13 מפגשים שבועיים
דע מנין באת ולאן אתה הולך (אבות ג,א)
גיל המצוות הוא רגע של מעבר, הזדמנות אמיתית לעצירה, התבוננות וחיבור מחודש לזהות האישית והקולקטיבית, למורשת, לערכים ולעצמנו.
אנו מזמינים את תלמידי שכבת שנת המצווה, למסע מרתק של גילוי אישי וקבוצתי, דרך סיפור, שיר, משחק, פתגם ודמויות מעוררות השראה. במהלך הדרך פוגשים התלמידים מושגים כמו "בחירה", "תודעת צמיחה", "שמע ישראל", "בן חורין", ו"הודיה" , לא רק כדי ללמוד ולהבין אותם, אלא כדי להרגיש ולחוות אותם.
בין הפעילויות: משחקים בכיתה ובמגרש, דיונים משמעותיים, עיסוק בחגים ובסמלים לאומיים, חידונים, ולסיכום בניית דרשה אישית, כל תלמיד ותלמידה בוחרים ערך או פתגם שמדבר אליהם ומנסחים ממנו מסר אישי לחיים.
החיבורים בין עבר להווה, בין סיפור אישי למורשת משותפת, מקבלים ביטוי חי ומעורר השראה. "שלושה עשר מי יודע" היא לא רק תוכנית, אלא התחלה של סיפור זהות חדש, מחובר, גאה וצופה פני עתיד.
נקודת מפנה – מלומדים למדים
- תוכנית מס' 43874 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לבתי ספר תיכונים (י' עד יב')
- נערכת בחצאי כיתות
- תוכנית בת 16 שעות
- 8 מפגשים בני שעתיים או 4 מפגשים בני 4 שעות
אנחנו לא רואים את הדברים כפי שהם – אנו רואים אותם כפי שאנחנו אנאיס נין
המעבר מבית הספר לצבא אינו רק שינוי במדים – אלא נקודת מפנה של ממש. תוכנית "נקודת מפנה – מלומדים למדים" מזמינה את תלמידי י'-י"ב לצאת למסע אישי וקבוצתי, לפתח תובנות וכלים פרקטיים, ולהתבונן מחדש בעצמם ובעולם שסביבם.
תוכנית ייחודית בת 16 שעות, המועברת ב-8 מפגשים חווייתיים. כל מפגש משלב תרגול מעשי, דיון ערכי ופעילות חוץ כיתתית, ומתמקד בפיתוח מודעות עצמית, חוסן רגשי, יכולות חברתיות והרגלים תומכי צמיחה.
למה דווקא נקודת מפנה?
סדנת תודעת צמיחה
- תוכנית מס' 55791 בגפ"ן
- הסדנה מיעודת לצוותי החינוך בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים
- משך הסדנה לפי צרכי המוסד החינוכי
סדנה למי שמאמינים שלמורה יש כוח לשנות חיים
בעידן שבו האתגרים החינוכיים מתרבים והתלמידים זקוקים ליותר מהעברת ידע, מורים הופכים למנהיגים של תהליך פנימי. הסדנה תפתח פרספקטיבה חדשה בפני הצוות שלך: איך שפה, גישה ותודעה משפיעים על המוטיבציה של תלמידים, התמודדות עם כישלונות ועל תרבות הלמידה כולה.
זה לא עוד "הרצאה על חינוך", אלא מפגש שמציע הסתכלות כנה, עדכנית ופרקטית על תפקידנו כמחנכים. המורים ירכשו כלים פרקטיים לשימוש כבר מחר בבוקר, ויותר מכך יצאו עם השראה עמוקה להוות דוגמה חיה לתודעת צמיחה בעצמם.
מה תרוויחו?
שלושה חברים יצאו לדרך
- תוכנית מס' 43639 בגפ"ן
- מיועד לכיתות ד' עד יב' ולצוותי הוראה
- הרצאה בת שעתיים
מסע אמיתי על פריצת גבולות, חברות והגשמת חלומות
בואו לגלות מה קורה כששלושה חברי ילדות בני 54 מחליטים לפרוץ את הגבולות של עצמם ולצאת להרפתקה שמעטים מעזים לחלום עליה.
בהרצאה סוחפת ומלאת השראה, נצא יחד למסע אישי עוצמתי שמשלב סיפור מרגש עם כלים חשובים לחיים: הצבת מטרות, חוסן מנטלי, תודעת צמיחה ועבודת צוות.
דרך האתגרים וההתמודדויות שחוו בדרך לפסגת הקילימנג'רו, נגלה תובנות עמוקות על חלומות גדולים, פחדים, כוחו של שיתוף פעולה, אמונה עצמית, התמדה והיכולת לנצח גם כשקר, כואב וקשה לנשום.
נלמד איך בונים מטרה גדולה והופכים אותה לתוכנית פעולה, איך מתמודדים עם מכשולים אמיתיים, איך נשארים ממוקדים ולא מוותרים, ובעיקר: מה מלמד אותנו ההר על עצמנו.
האם
הם הגיעו לפסגה? ואיזו פסגה באמת הכי חשובה?
בואו לגלות את התשובות ולקחת מהן כוח לדרך האישית שלכם.
התוכניות שלנו – חווית למידה שמשנה את דרך החשיבה
בדרך הכדור אנו מאמינים שתוכנית חינוכית טובה ממשיכה הרבה אחרי השיעור ויוצרת שינוי פנימי אמיתי בקרב התלמידים והצוותים החינוכיים. כאן תמצאו תוכניות העשרה ותוכניות חינוכיות לבתי ספר שמבוססות על עקרונות של פיתוח תודעת צמיחה, חוסן אישי והתמודדות עם אתגרים.
ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות נפוצות על התוכניות שלנו כדי לסייע לכם לדייק כל תוכנית לשכבה, לצורך ולחוויה.
מה מיוחד בתוכניות העשרה של דרך הכדור?
תוכניות ההעשרה שלנו נבנו מתוך מטרה ללמד מתוך מקום המעניק לתלמידים חוויה שמעבר. התוכניות מתמקדות בפיתוח מיומנויות חיים, תקשורת, שיתוף פעולה, פתרון בעיות ועמידה מול קושי ומבוססות על פעילויות חווייתיות ומשחקיות. בתוכניות הלימוד המוצעות, ההעשרה מעניקה לתלמידים הזדמנות לגלות את עצמם מזווית חדשה ולבנות אמונה וביטחון עצמי דרך חוויה מעשית.
איך תוכניות חינוכיות לבתי ספר משתלבות בשגרת הלמידה?
אנחנו מאמינים שצמיחה אמיתית מתרחשת כשיש מקום לכל תלמיד.
לכן, בכיתות חטיבה ותיכון אנחנו מגיעים אליכם עם שני מדריכים במקביל, כך שכל חצי כיתה זוכה לליווי צמוד, קשב אישי וחוויה משמעותית יותר.
בבתי הספר היסודיים, בזמן שמדריך “דרך הכדור” עובד עם חצי כיתה, המחצית השנייה נהנית משיעור בהיקף יותר מצומצם עם המורה המקצועית או עם המחנכת, וכך בשני המוקדים, כל תלמיד מקבל את תשומת הלב המלאה שמאפשרת לו לפרוץ קדימה.
המודל שלנו יוצר למידה מעמיקה, חיבור אישי והזדמנות אמיתית לצמוח בקבוצה קטנה שבה כל קול נשמע.
מה ההבדל בין תוכניות חינוכית רגילה לבין תוכנית מבוססת תודעת צמיחה?
רבים שואלים מה מבדיל תוכניות חינוכית רגילה מהתוכניות של "דרך הכדור". ההבדלים המרכזיים מתבטאים במהות בגישה: אם בתוכניות רגילות מושם דגש על תוכן, אצלנו הדגש מתרחב ליכולת להשתנות ולצמוח, לדעת, ובעיקר ליישם. התלמידים מתנסים, חווים הצלחות קטנות ומתמודדים עם טעויות כחלק מתהליך הלמידה. אנו מתייחסים ללמידה באופון הרבה יותר רחב, כחינוך לחיים.
איך נראית תוכנית חינוכית לתודעת צמיחה?
תוכנית חינוכית לתודעת צמיחה משלבת בין תיאוריה לפרקטיקה. היא מתחילה בהבנת העקרונות, מהי תודעת צמיחה, איך מזהים חשיבה מקובעת, ואיך אפשר לשנות תפיסות ואמונות מגבילות. השלב הבא יתבצע דרך פעילויות חווייתיות: משחקים קבוצתיים, סימולציות ודיונים פתוחים. בסוף כל שלב, התלמידים מקבלים כלים פרקטיים ליישום מיומנות יומיומי בכיתה, בבית ובחיים האישיים.
למה חשוב לפתח תוכנית לפיתוח תודעת צמיחה לילדים?
בגיל צעיר ילדים מתחילים לגבש את האמונות שלהם לגבי עצמם. תוכנית לפיתוח תודעת צמיחה לילדים נועדה לחזק את האמונה שהם יכולים להשתפר, להתגבר על קשיים ולבנות ביטחון עצמי. דרך פעילויות פשוטות, משחקים וחוויות חיוביות, הילדים נוכחים שטעויות הן חלק טבעי מתהליך הלמידה וגם שהם מסוגלים להשיג מטרות גדולות אם יתמידו.
איך מתאימה תוכנית לפיתוח תודעת צמיחה לבני נוער?
בני נוער מתמודדים עם לחצים חברתיים, הישגים לימודיים ועיצוב הזהות האישית. כאן נכנסת תוכנית לפיתוח תודעת צמיחה לבני נוער, שמעניקה להם כלים לעצב את דמותם, להתמודד עם כישלונות, להציב יעדים ריאליים ולשנות דפוסי חשיבה מגבילים. התוכנית משלבת פעילויות קבוצתיות שמחזקות שייכות, לצד עבודה אישית שמטפחת אחריות, נחישות ויכולת התמדה. כך, בני הנוער יוצאים עם ארגז כלים אפקטיבי להמשך החיים.
בכל תוכנית שלנו, תלמידי חטיבת הביניים והתיכון מקבלים יתרון ייחודי – גישה 24/7 לקואצ' מתקדם מבוסס בינה מלאכותית.
הקואצ' החכם זמין בכל שעה, מלווה את התלמידים בתהליך האישי שלהם, עונה על שאלות, נותן משוב מיידי, מתזכר את הכלים ומעודד התמדה.
כך הלמידה לא נעצרת בסדנה אלא ממשיכה ללוות אותם בכל רגע נתון, בקצב שלהם ובכל מקום.
איך לבחור את התוכנית המתאימה לבית הספר שלכם?
בין אם אתם מחפשים תוכניות העשרה קצרות, תוכניות העצמה, תוכניות חינוכיות לבתי ספר לאורך השנה או תוכנית חינוכית לתודעת צמיחה, אנחנו כאן כדי להתאים עבורכם את המודל המדויק. הצוות שלנו מלווה את בית הספר משלב ההחלטה ועד ליישום, כדי שהתלמידים יחוו לא רק פעילות מהנה אלא שינוי מהותי.
מה העקרונות המנחים שלנו?
התוכניות שלנו נבנו מתוך הבנה עמוקה של עולם החינוך, ומתוך הצורך לאפשר לכל תלמיד את ההזדמנות לפתח תודעת צמיחה אמיתית. בין אם מדובר בילדים צעירים או בני נוער, כל אחד יכול לגלות מחדש את היכולת להשתנות, להתפתח ולחוות הצלחות.
מחפשים תוכנית חינוכית שתעשה את ההבדל? צרו קשר עם דרך הכדור ונשמח להתאים לכם תוכנית מדויקת לצרכי בית הספר שלכם.
הכדור בידיים שלי
- תוכנית מס' 5780 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לבתי ספר יסודיים ולחטיבות ביניים
- 12 מפגשים שבועיים בחצאי כיתות
- המפגשים נערכים בכיתה ובמגרש הספורט
תוכנית "הכדור בידיים שלי" כוללת 12 מפגשים, שמטרתם להקנות לתלמידים מושגי יסוד ומיומנויות בסיסיות לפיתוח תודעת צמיחה ושיפור אישי. במהלך התוכנית, התלמידים רוכשים מיומנויות חיים חשובות כמו מודעות עצמית, משמעת עצמית, לקיחת אחריות, התמודדות עם כישלונות, חשיבה יצירתית ותקשורת בין-אישית מכבדת. בנוסף, התוכנית מחזקת את יכולתם לתפקד בצוות, לשחק כקבוצה ולפתח "סגנון משחק" ייחודי לכל אחד מהם. המפגשים משלבים בין פעילויות עיוניות לחווייתיות (פיזיות, רגשיות וקוגניטיביות). בסיום התוכנית, מציג כל תלמיד את הכלים והתובנות שרכש, עם דוגמאות מחייו. התוכנית משפיעה ישירות על האקלים והתרבות הבית-ספרית.
סולם ההגשמה
- תוכנית מס' 43861 בגפ"ן
- מיועד לבתי ספר יסודיים, לחטיבות הביניים והתיכון
- 12 מפגשים שבועיים בחצאי כיתות
- המפגשים נערכים בכיתה ובמגרש הספורט
תוכנית "סולם ההגשמה" מובילה את התלמידים במסע מרגש לשינוי ושיפור הרגלים. החל מהגדרת הרגלים מועילים ולא מועילים, דרך שלבי הצבת היעדים, חיזוק האמונה העצמית, בניית תוכנית פעולה, התנסות, אימון ושיפור מתמיד. התוכנית מקנה כלים להתמודד עם האתגרים שבתהליך שינוי ההרגלים. התוכנית מעצימה את תודעת הצמיחה של התלמידים, מפתחת בהם אמונה ויכולת לרכוש הרגלים טובים, ומסייעת להם להיות לומדים עצמאיים ומודעים לעצמם ולהרגלים המנחים אותם – בבית הספר, בבית ובחברה.
שלושה עשר מי יודע
- תוכנית מס' 43661 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות ו' ו-ז' (אך אינה מוגבלת לכיתות אלו)
- נערכת בחצאי כיתות
- תוכנית בת 13 מפגשים שבועיים
תוכנית "שלושה עשר מי יודע – שנת מצווה" מעצימה ומפתחת את תודעת הצמיחה של בני ובנות מצווה, ומעניקה להם ערכים וכלים חיוניים בשלב המעבר מהילדות לבגרות. התוכנית יוצרת קשר אישי ומשמעותי עם המורשת היהודית ועם התרבות הישראלית, תוך עיון מעשיר בארון הספרים היהודי, שמחבר את התלמידים לשורשיהם ולערכים המשותפים של העם היהודי בעבר ובהווה.
נקודת מפנה – מלומדים למדים
- תוכנית מס' 43874 בגפ"ן
- התוכנית מיועדת לבתי ספר תיכונים (י' עד יב')
- נערכת בחצאי כיתות
- תוכנית בת 16 שעות
- 8 מפגשים בני שעתיים או 4 מפגשים בני 4 שעות
תוכנית "נקודת מפנה – מלומדים למדים" היא תוכנית בת 16 שעות, המועברת בחצאי כיתות, ומורכבת מ-8 מפגשים בני שעתיים או 4 מפגשים בני 4 שעות. המעבר מהתיכון לצבא מהווה עבור בוגרי בית הספר הזדמנות לצמיחה והתפתחות. התוכנית מעניקה לתלמידים כלים לפיתוח מודעות ומשמעת עצמית, החיוניים להתמודדות עם המעבר. כמתודה תהליכית, היא מתמקדת בבניית יכולות קוגניטיביות ורגשיות להתמודדות עם שינויים ואתגרים, ובחיזוק הרגלים תומכים. דרך פיתוח נקודת מבט מגוונת וניתוח רגשות, התלמידים מקבלים כלים להתמודד עם מציאות מורכבת ומשתנה ולהפוך אותה להזדמנות לצמיחה והתפתחות אישית.
סדנת תודעת צמיחה
- תוכנית מס' 43639 בגפ"ן
- הסדנה מיעודת לצוותי החינוך בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים
- משך הסדנה לפי צרכי המוסד החינוכי
בסדנה זו, רוכשים הצוותים החינוכיים פרקטיקות הוראה מתקדמות לפיתוח תודעת צמיחה, לפיתוח דפוס חשיבה מתפתח ולחיזוק מוטיבציה בקרב תלמידים. בסדנה חווייתית ומעשירה, הצוותים נחשפים לשיטות הוראה חדשניות המבוססות על מחקר הנוירופלסטיות של המוח ועל היכולת לשנות הרגלי חשיבה ופעולה, ומתרגלים דרכים יצירתיות לשיפור המוטיבציה והתשוקה ללמידה בקרב תלמידיהם. באמצעות דיונים, משחקי תפקידים ותרגולים, המשתתפים מפתחים תובנות אישיות על תודעת הצמיחה שלהם ולומדים כיצד לשלב אותה בעבודתם היומיומית. הסדנה מתקיימת במגוון פורמטים – החל ממפגש קצר של שעתיים ועד לסדרת מפגשים מעמיקים – ומאפשרת לכל מוסד חינוכי לבחור את הפורמט המתאים ביותר לצרכיו.
שלושה חברים יצאו לדרך
- תוכנית מס' 43639 בגפ"ן
- מיועד לכיתות ד' עד יב' ולצוותי הוראה
- הרצאה בת שעתיים
שלושה חברי ילדות מחליטים בגיל 54 להגשים חלום ולטפס על הר הקילימנג'רו שבטנזניה, אפריקה. ההרצאה מתארת את תהליך ההכנות, החוויות, האתגרים ובייחוד את מה שההר לימד את שלושת החברים. סיפור המסע מהווה מטאפורה לאתגרים המגוונים העומדים בפנינו בחיים – חלומות ומטרות שאנחנו רוצים להגשים. האם הצליחו לכבוש את פסגת ההר? כיצד התמודדו עם הקשיים בדרך? בהרצאה, התלמידים לומדים על משמעות החברות, על תועלתן של הכנות מוקדמות, על אחריות אישית וקבוצתית, על דבקות במטרה, ועל ערכי הרוח והנחישות שבאים לידי ביטוי גם במצבים מאתגרים. מטרת ההרצאה היא להראות לתלמידים כיצד להציב חלום, לתכנן מטרות, להתמודד עם קשיים ולהשיג את היעדים.